En underbar film!

168171-1

A Love Song For Bobby Long är en av de absolut bästa filmer jag sett. Den är varm och rolig fast samtidigt otroligt sorglig.
Handling: Purslane Hominy Will (Scarlett Johanson) får reda på att hennes mor Lorene har dött. Hon flyttar ifrån sitt liv och sin pojkvän i Florida för att bosätta sig i sin mors gamla hus i New Orleans. Problemet är bara att det redan bor två personer där, de alkoholiserade före detta lärarna Bobby Long (John Travolta) och Lawson Pines (Gabriel Macht). De är gamla vänner till Lorene och hävdar att de har lika stor rätt som Purslane att bo i det ganska fallfärdiga huset.
Även om de tre invånarna i huset är väldigt olika växer det fram en vänskap mellan dem Och de lär sig att leva med varandras egenheter, förflutna och smärta. Men hela deras tillvaro hotas av den lögn Lawson och Bobby bär på.

Filmen är altigenom underbar! Vackert filmad, fin musik och både Scarlett Johanson och John Travolta gör sina bästa skådespelarinsatser någonsin (enligt mig).
En perfekt film för regniga dagar då allt man vill är att krypa upp i soffan med en filt, en kopp te och ett paket glass! :)



Kommentarer
Postat av: Moa

har funderat på att hyra filmen men inte riktigt vågat. Har fått för mig att den ska vara dålig =)Men jag kanske ska hyra den nu då efter vad du skrev...

Postat av: scottlord

Tack.

Swedish Film


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback