"this is like the worst it gets"

det här var min dag:
jag hade planerat en lång skön sovmorgon efter att min surflärare ringt igår och ställt in min surflektion. har varit så trött på sista tiden, klar sömnbrist, ett år som tonåring kvar, behöver skönhetssömn... ehm... i alla fall. vaknar kl 5 och tror att jag är försenad. inser att det är jag inte alls det. somnar om. vaknar kl halv 7 av ljud i huset, trots öronproppar. gah! somnar om. vaknar runt klockan 8 av att Ulrika knackar på dörren, mexikanarna ska installera larmet på min dörr och måste komma in just nu... stön! ger upp det där med sovmorgon och kravlar yrvaken ur sängen. frukost, in till datorn. inser att det är den 8e november och att klockan bara är halv 10. borde kanske kolla in Cavalli för H&M ändå. hade ju inte tänkt gå i år, men det är ju lte av en tradition. snabbt in i badrummet, deo, mascara, klädbyte, ner med pengar och bilnycklar i väskan och ut genom dörren.
lyckas med konststycket att träffa alla rödljus i södra kalifornien, och  kl 10 är jag bara halvägs till south coast plaza. konstigt tänker jag när jag passerar irvine spectrum, trodde det var här i närheten det låg, ser h&m loggan blixtra förbi samtidigt som jag passerar avtagsvägen. jahap, bara att vända då. vänder, kör, parkerar och går bort till affären. självklart är det fel h&m. oookej, in i bilen igen och köra vidare. okej, right turn ahead, bra, eler vaddå, var det där jag skulle svänga?? 35 felkörningar senare kommer jag äntligen fram. ah, det är precis som jag minns det. helt renplockat, proppfullt med folk och 15 pers som fortfarande står och tittar hoppfullt på klädhängarna medan andra försöker övertyga expediten om att det visst går att sälja skyltexemplaren. fast det förståss, tidigare år har jag vid det här laget lämnat affärenför länge sedan med mina nyinförskaffade plagg. går ut och tänker på h&m på götgatan. herregud, mycket trodde jag att jag skulle sakna, men att tanken på h&m på götgatan skulle kunna få mig att pressa tillbaka tårarna, det kunde jag aldrig ana, haha. köper en starbucks, cinnamon apple spice, seriöst det läskigaste jag någonsin druckit. åker tillbaka till spectrum för att fördriva timmarna.
 jag kan inte gå i ett köpcentrum utan att handla så efter nån timme har jag införskaffat en klänning, en t-shirt, hårsnoddar och en keps. vaddårå, det var ju billigt! ringer Casi, jaadå, jag hittar till Aliso Town Center. tillbaka till bilen och GPSen. nähä, vaddå det finns inget som heter så? aja, klickar mig fram och hittar nåt som skulle kunna vara det stället, gissar på att det är rätt och åker dit. kommer fram 2 timmar innan avtalat möte. okej, lunch vore gott. går in på ett tacoställe och beställer en burrito. han i kassan leker 10 frågor och min classic burrito som skulle kostat 4.45 blir en hel meny för 9.45. tydligen svarade jag fel. men men, varför går jag till texmex ställen egentligen? borde sluta med det. tycker ju inte ens att det är speciellt gott. ännu bittarare blir det när jag promenerar runt och hittar ett grekiskt ställe. kan man äta lunch 2 gånger?? Casi kommer, vi köper glass i kylan (hemskt väder just nu, men som sagt: "this is like the worst it gets") och pratar en stund. hennes kompis kommer, de ska på bio. klockan är halv 4. vad göra nu? åka hem? nej, inte lockande. åka till starbucks? kofeinmissbrukare javisst! sitter på starbucks och drar ut på min cinnamon dolce latte i 1 timme.
åker till skolan. syr ett par pyjamasbyxor. sprättaren är min bästa vän. Marine berättar om att hon var på h&m på morgonen. jag vill berätta om hur det är i sverige, men gör inte det. syr en liten plånbok. sprätta sprätta sprätta. klockan blir halv 10. jag packar ihop och går hem.
datorn, bdb, facebook, mailen, msn etc etc. äter flingor. funderar på om jag ska packa en väska inför helgen. skjuter nog upp det. ska sova när jag har läst igenom det här. godnatt!

okej läste just igenom. slöseri med tid, LÄS INTE DETTA! och för övrigt låter det som världens deppigaste dag, jag hade faktiskt en väldigt trevlig dag idag, hur gick detta till?

Kommentarer
Postat av: nadja

jag tycker inte alls att det var slöseri med tid! och det där med h&m på götgatan, jag har också märkt att dom allra konstigaste grejerna kan få en helt darrbent av saknad. haha.

Postat av: hanna

haha, ja det är jätteweird!!

2007-11-09 @ 19:28:38
URL: http://aprilhimlendagbok.blogg.se
Postat av: amanda

jag kan trösta dig med att det inte finns mycket kvar av cavalli hemma i sverige heller. jag var iofs inte där på morgonen, utan först på eftermiddagen och det som fanns kvar då var leopardmönstrade bh:ar och trosor. men om någon dag kommer väl folk att lämna tillbaka alla felköp så då kan du ju hålla utkik igen! (; hade du sett något speciellt du ville ha? och hur kallt har ni det?

2007-11-10 @ 16:09:40
URL: http://aujour.blogg.se
Postat av: Hanna

nja, jag ville egentligen inte ha nåt av det, ville mest bara prova en av klänningarna. fanns kvar av tightsen när jag var där senare, var frestad att köpa me´n hade inte mycket pengar

2007-11-14 @ 04:24:07
Postat av: Diana

Det låter iof ganska mysigt tycker jag...men är man på sånt humör är det mesta jobbigt. Just nu längtar jag bara efter att den här dagen ska sluta, den har varit sjuuuuukt lång!!! Dina inlägg är inte alls dumma, väldigt bra tidsfördrivare;) gillade du fortfarande kläderna som du köpte när du kom hem?? puss

2007-11-16 @ 16:51:52
URL: http://eleonorasmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback