Dagens I-lands problem

jag har fått världens mest irriterande ovana. jag vaknar exakt 25 minuter innan klockan ringer. okej, ibland kanske de där 25 minutrarna är 30, 35 eller 20 minuter. men poängen är att jag vaknar innan veckarklockan ringer. och varför är då detta ett problem? jo: hade jag vaknat 2 timmar för tidigt hade jag bara kunnat rulla över och somna om och vaknat glad och utvilad 2 timmar senare. eller om jag hade vaknat fem minuter för tidigt så hade jag ju kunnat stänga av klockan, yumyumyum, sträcka på mig, och gå upp. men när jag då vaknar 25 minuter innan klockan är det nåt sorts mellanläge. jag kan ju inte gå upp 25 minuter för tidigt. men å andra sidan är det nästan ingen idé att somna om. det slutar med att jag ligger och försöker somna om i 20 minuter tills dess att det är 5 minuter kvar och jag kan gå upp. på det sättet missar jag 25 minuter värdefull sömn. jag känner att min kropp på nåt sätt lurar mig på de där minuterna utan att jag kan göra så mycket åt saken : (

Kommentarer
Postat av: nadja

åh, jag vet vad du menar. men det brukar iaf funka för mig att innan jag går och lägger mig säger till mig själv att jag inte ska vakna förrän väckarklockan ringer. eller att jag inte behöver vakna i tid alls, fast det funkar ju bara om man verkligen VET att man alltid vaknar av väckarklockan. lycka till! ;D

Postat av: Diana

Haha, I-landsproblem va? Tycker inte du ska klaga för att du är pigg på morgonen och faktiskt kan gå upp. Själv har jag fått någon slags seg "du behöver sova" huvudvärk som inte slutar. Sen somnar jag så fort jag sätter mig och det är lugnt. Är rätt avis på dig måste jag erkänna. Kan du inte skicka över lite av det där till kallsverige? puss

2007-10-30 @ 13:58:24
URL: http://eleonorasmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback