"If you are what you say you are, a superstar"

citatet från Lupe Fiascos Superstar har egentligen inget alls att göra med helgen, mer än att den spelades flitigt på radion i bilen.

det jag egentligen ville berätta om var mitt sällskap i helgen. på fredagen kom S ner från LA, och med sig hade hon en nu au pair, J. och J påminde mig så mycket om mig själv när jag kom hit.
fortfarande i cheap monday såg hon u som hon precis promenerat på någon av Gbgs gator och sedan genom någon magisk port transporterats över till södra californien. med et ombyte ballerinaskor till de vanliga sneakersen, kanske av märket converse.

det får mig att inse hur mycket jag anpassat mig till klimatet och stilen här. att mycket av det jag köpt kommer se helt malplacerat ut i stockholm. som att hemma är det så vilktigt med stilen och jag klär upp mig för at ta bussen till ica i princip. här är det mer bekvämt och praktiskt som gäller. vilket resulterar i att alla går antingen i uggs eller flipflops. bekvämligheten framför utseendet. och jag har blivit så själv. drar mig för att sätta på mig skor som inte är promenagvänliga och går gärna och shoppar i mjukiskläder för att det blir lättare att proav kläder då.

ja, J kom som en frisk svensk fläkt och påminde om livet som väntar hemma och att jag ser fram emot att klä upp mig igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag ska också börja sätta på mig flipflops när jag går till ICA!!! hahaha! chit vad kallt det skulle vara sådär 75% av året ;)
saknar dig sötnos, när kommer du hem???

2008-04-21 @ 21:55:56
Postat av: Hanna

till okänd: jadu, jag kommer hem den 3e maj, svensk tid... tror jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback