Every day is a sunday evening (inte)

jag älskar mitt jobb. men detta har varit en helvetiskt jobbig helg. frukost och severing fredag, gick på 5 och av halv 4. frukost och servering/disk lördag: på 6 av 7 (observera morgon och kväll = drygt 13 timmar) söndag samma sak som innan, gick på 5 och av 4. och det var den jobbigaste frukosten hittills. 70 bokningar och det kom drygt 100 i stället. sen på kvällen var det personalmys/fest på annan krog. skönt att bli lite uppassad i stället för att vara den som passar upp. god middag och sedan dans och mingel. tog båten tillbaka vid 2 tiden och avslutade kvällen med att sitta nere i skafferiet och äta choklad med ett par till. jättekul kväll, men inte lika roligt att gå upp igen 5 timmar senare. som tur var ingen frukost men jobbade lunch. sen fick jag ta färjan hem. pjuh. men imorgon ska jag med flyg till gbg, så det är bara att packa en ny väska och vända i princip.
inser att det här inlägget är tptalt osammanhängande och så, men jag är så trött att jag knappt fungerar. så nu ska jag kolla på vänner och dricka te. och sen blir det sova tidigt ikväll.

go natt

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hehe, välkommen till min värld, förutom att jag inte har frukost (för man brukar inte ha d på en restaurang..) men jag har jobbad i bageriet å då börjar man typ sju så jag e me dej, d e inte kul! Men du verkar ju iaf trivas och det är trevligt, det ska man göra!

Från en servitris till en annan

En riktigt glad sommar!

2008-06-11 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback