om väckarklockor och mobilsignaler

jag borde aldrig aldrig välja låtar som jag gillar som väckarklocksignaler. förr eller senare kommer jag att börja hata dem, eftersom introt alltid kommer vara en påminnelse om hemska mornar när sängen är varm och skön och världen utanför är iskall och mörk. jag ska byta till någon mer anonym, skrikig pling-plong slinga i stället, en sån som är tillverkad för att plåga upp männsiskor på morgonen.

jag kom också på en ny sak i morse, att i framtiden ska jag byta väckarklocka signal efter vilken sorts morgon det är. för idag när klockan ringde (inte alls speciellt tidigt) trodde jag för några sekunder att klockan var 5 på morgonen och jag var tvungen att gå upp och göra frukost till 60 pers. det var inte alls någon trevlig första tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback