Cali

även om jag hade 4 dagars ledighet förra helgen känns det som om jag har jobbat alldeles för mycket senaste tiden. i helgen åkte vi skidor i wrightwood, och det som skulle bli en lördagsutflykt drog iväg till en hel weekend då vi åkte fredag och kom tillbaka söndag mitt på dagen. dessutom blev V sjuk, vilket förstörde allas nattsömn.

trots trötthet var det ändå kul att åka upp till bergen igen. wrighwood är verkligen så annorlunda från här. och det känns så konstigt att lämna den nästan minusgradiga kylan däruppe på morgonen för att två timmar senare vara tillbaka i soliga orange county, där man kan köra med takluckan öppen på motorvägen utan att det blir kallt.

men det är det som är så bra med kalifornien. soluppgång i öknen och solnedgång på santa monica pier. det finns allt, innom ett ganska begränsat område. på ett sätt förstår jag de amerikaner som aldrig lämnar delstaten, allt finns ju här; stränder, berg, storstäder, öken, byar etc etc. men på ett annat sätt, fy vad råkigt att aldrig lämna kalifornien, för bara efter sex månader känner jag att jag hunnit se det mesta.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon
Ha en bra dag:)

Postat av: Sofia

Heeej,
jag har lite svart att fa tag pa dig, dels for att Internet inte fungerar pa min egna dator (grr) far ga till biblioteket imorrn, dels for att msn inte fungerar pa deras andra datorer (eller de har den inte och web messenger funkar ej), dels for att jag inte kan oppna min blogg har - vill inte att den stannar kvar pa deras webblasare sa mamman borjar lasa...sa kvar ar facebook, men tanke skriva har, ajustdet man kommer ju bara till din telefonsvarare...ar allt gront for att jag kan komma pa fredag samma tid som alltid...8.20pm eller vad det ar - och jag tar med det jag brukar? nage mer? Svara pa facebook. Har snackat med Irvine killen och det verkar positivt!

2008-03-06 @ 04:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback