Helg i Orange County

våren är här. snart är det sommar och för de flesta au-pairer börjar USA vistelsen närma sig sitt slut. dags att planera hemkomsten. för tydligen ska man se till att se så bra u som möjligt, för att göra alla hemma avundsjuka (1 år i kalifornien är tydligen inte nog för att väcka familj och vänners avund :P). på listan över saker som ska ordnas står manikyrerade och pedikyrerade naglar, snygg solbränna och nya kläder. och i sil med deta har jag nu skaffat ett gymkort på 24hour fitness, och i helgen lyckades jag dra mig dit hela 2 ggr. det känns verkligen att det var ett tag sedan jag gjorde något mer ansträngande än hundpromenader. jag är verklign ur form. men det ska snart vara ordnat.

lördagen tillbringade jag annars mesta delen av dagen på mitt rum (vilket fick min värdmamma att undra om jag inte mådde bra) läsandes universitetskataloger. eftersom jag är mest intresserad av Uppsala försökte jag sätta mig in i hela Uppsala studentliv med kurser, program, nationer, fester, kårer och bostad. det är en djungel, ska jag be att få berätta. jag känner mig inte mycket klokare efter. men jag har i alla fall prickat ut några olika utbildningar jag kan tänka mig i katalogen. vilket kommer glädja mamma och pappa. alltid något.

söndag eftermiddag kände jag att jag var tvungen att komma ut ur huset så jag och E gick på bio, och i sann amerikans anda utnyttjade vi systemet med att visa biljetten vid huvudentrén för att se 2 filmer. så det blev både College Roadtrip och the other Boleyn girl. väldigt olika filmer, minst sagt. men jag kan inte säga att nån av dem var speciellt bra. college roadtrip var hysteriskt kul vissa bitar och bara hysteriskt töntig största delen medan the other Boleyn girl var ett väldigt segt kostymdrama. varken en av Scarlet Johansons eller Nathalie Portmans bättre filmer.

nu blir det that 70s show innan jag ska sova. god natt

Kommentarer
Postat av: Sophia

Bra jobbat med 24h Fitness - nu kan du ju flytta in dit, snacka om billigt boende..dusch och allt. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback