såhär kul kan man ha på programeringsföreläsningen

SMS konversation:

M:
"Är du hungrig, mätt eller död?"

H:
"kanske inte död, men nästan uttråkad till medvetslöshet..."

M:
"Du är ju mätt säger fröken.
Det är alla människor."

H:
"Nej, min loop är felkonstruerad, boolean mätt = false, print "hungrig" else print "hungrig"."

M:
"Vem vill inte skapa tusen katter som heter carl?"

H:
"Varför nöja sig med 1000? När man kan skapa hur många man vill?"

H:
"Man kan såklart inte ge djur fel mat. Däremot kan ju människor äta vad som helst.
Såklart dör aldrig människorna."

M:
"Sant. Men man kan alltså skapa typ en miljon katter o sen ge alla dålig mat.
Muhaha!"

H:
"Eller sköldpaddor... If sköldpadda äta = dö, else = dö,
if sköldpadda äta (dålig mat) = bli grön, sedan dö"

M:
"Ååååå kompileeeraaaa, hur skaaaall det här fungeeeeraaa?"

H:
"Svaret inses lätt, och är försumbart"

M:
"...såklart..."

jag kände att jag lärde mig mycket idag. såklart är vi inte djurplågare, utan det är proggdjuren vi pratar om. och vi borde ju få 5or på kursen båda två för våra mycket kreativa och alternativa lösningar på programeringsproblemen.

Kommentarer
Postat av: nadja

jag fattar ingenting men jag skrattar ändå. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback