förhoppningar och regnbågar, tick tick tick boom

lugn och skön helg på landet med mormor. känbdes som evigheter sedan. bara sva, läsa, fika, promenera, prata, äta, läsa och titta på tv. ingen press att hitta på saker, inga måsten, inga läxor eller krav. ingen stress till nästa fest eller möte. tid att andas ut och samla tankarna. eller försöka samla tankarna, rättare sagt. efter att ha kört på i 110 i flera månader, kanske hela året till och med utan längre andningspauser fanns det en del att reflektera över. livet, mig själv, relationer, framtiden. saker jag gjort, saker jag vill göra. prioriteringar och drömmar. vet inte om jag kom fram till så mycket mer än att jag måste börja prioritera om lite om jag ska klara mig igenom de närmaste åren någorlunda smärtfritt och för att trivas med mig själv. lite färre sena kvällar, lite mer studier och träning. visst, det har väl varit extra galet nu första tiden, och tydligen har det ju ändå fungerat med tanke på att jag fick godkännt i alla fall på mattetentan. men frågan är väl om det är värt alla trötta mornar och all stress med att ta igen saker jag borde ha gjort flera veckor tidigare sista dagarna innan ett prov?




Kommentarer
Postat av: ava

i know what youre talking about dude.

2008-10-31 @ 13:13:34
Postat av: Johannschenilondon

Åh, Hanna jag har saknat din blogg!

2008-11-01 @ 16:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback