"en labbrock, labbrock, det är bra att ha. labbar man så slabbar man men inte om man haaaaar; en labbrock, labbrock..."

Idag hade vi en så underbart bra föreläsning om stamcellsforskning/bioteknik och etik. och jag fick en sån aha-upplevelse: nu har jag hamnat rätt, det här är vad jag vill hålla på med. kanske inte just stamceller, och inte heller forskning. men saker som så starkt kan förändra människors liv, nya läkemedel och ny forskning. vit biologi, jag älskar dig.
det var seriöst första föreläsningen som alla var vakna på. intressant att diskutera religiösa föreställningar mot möjligheten att bota svåra sjukdommar, djurförsök versus mänskligt lidande. var går gränsen för liv? vad är rätt och vad är fel? vem bestämmer vad som är rätt och fel? svåra frågor, vilket gör det hela mer intressant. mindre syra-bas jämvikyter och mer muterade celler på schemat, tack!

Kommentarer
Postat av: Johanna

hanna trivs du fortfarande?

later som du har det riktigt bra i uppsala! har du hunnit kopa sang an och kommit i ordning lite?

tack for den trevliga kvallen i uppsala och din lagenhet var himla mysig.

ha det fint!

puss

2008-09-26 @ 13:05:40
Postat av: lassa

Hej tjej! Uppsala in my heart, vad fint det är här nu med alla löv på marken i alléerna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback