Lyxkonsument? javisst

jag har insett att jag inte är gjord för att leva på nudlar och falukorv. okej, det var kul första dagarna, lite av nyhetens behag. men att värma sin matlåda med samma mat som dagen innan börjar redan att tappa sin charm. och det blir så tråkigt att handla mat. jag har inget emot att välja den billigaste pastan, eller eldorado's juice i stället för någon dyrare. men det är så jobbigt att vara begränsad till det som är billigt och det som håller sig. allt som är gott är ju så dyrt! som kött, och ost och allt annat som inte finns som Willy's egentillverkade. och med så liten frys som jag har får det bara plats ca 4 matlådor i den, alltså kan jag bara laga och frysa in en rätt i taget.
och när jag tänker på hur mycket pengar jag lägger ut på kaffe, fika och energihöjande godis mellan lektionerna känns det väldigt fånigt att stå inne på ica och jämföra kilopriserna på ris för att få ner den totala summan med 50 öre.

men på söndag ska jag i alla fall hem och äta hemlagad mat, och jag har blivit lovad svampsås :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback