tillbaka från badet

sådärja, då var sommarens sista dopp avklarat. det var inte så kallt som vi hade föreställt oss. vi passade till och med på att dansa R-kå dansen i vattnet när R-kå gick förbi.
ja R-kå ja, och mottagningen. jag kommer sakna det när det är slut. inga fler lekar i korridoren mellan lektionerna, inga spontana påhälsningar i klassrummet och inga fler kvällar i party tältet. och igår var en sån där perfekt kväll som gör att jag vill att mottagningen ska fortsätta terminen ut.
efter en ganska medioker insats i klass olympiaden tog vi oss vidare till Xsektionens kräftskiva. enligt de äldre Xarna är det lite av årets happening. vi åt god mat, skålade och sjöng om nikolajev och de andra sångerna som redan börjar kännas trevligt välbekanta. lite spex, lite tal och sjunga om Johnny med R-kå. när skivan var slut var det fest i party tältet och vi stannade där tills det stängde och dansade recce dansen om och om igen. när tältet hade stängt cyklade vi till Flogsta och spelade Rock Band hemma hos faddrarna. trevliga människor det där som bara släpper in oss i sina liv såhär. i alla fall var rock band kul, men jag känner att jag måste smygträna lite.

efter alldeles för lite sömn höll jag på att somna under kemilektionen. och det var nog inte bara föreläsarnas fel. så ikväll avstår jag från pubrunda med de andra och ska i stället lägga mig i en någorlunda vettig tid. jag borde även städa lite, men det får nog bli imorgon i stället. jag har redan lagat mat ikväll, får ju inte bli för ambitiös.
god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback