Långt ner i småland

när jag i början av förra terminen läste alla informationsutskick om nationer där det stod saker som att "nationen kan bli ditt andra hem" tyckte jag att det lät jättefånigt. men nu, 6 månader senare, sitter jag som nån gamal insnöad nationsräv och tittar efter fler möjligheter att engagera mig i detta mitt 3e hem. vissa kursare har redan börjat tröttna på mitt prat om vad vi på nationen sagt och gjort och vissa dagar tillbringar jag långt mer tid där än i min egen lägenhet, men vad gör väl det?
ja vad gör det när jag får jobba på ett ställe jag gillar, med människor jag tycker om och där jag känner att mitt engagemang behövs och uppskattas. och där mina åsikter faktiskt kan leda till en förändring.
jag har kommit fram till att jag trivs på nation och att bli klubbverkare är bland det bästa jag gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback