framtid?

jag vill inte bli frambångsrik. jag vill inte ha en karriär, pengar, en framtid. för svårt att välja. för många val, för få som lockar. välja utbildning, välja liv, framtid, identitet. lättare att skjuta besluten på framtiden. skjut det jobbiga framför dig. det du försöker springa ifrån kommer alltid ikapp dig. när du stannar för att hämta andan. när du minst anar det. skjut problemen framför dig och håll dig ett steg bakom.

välj åt mig. vill inte ta ansvar. vill skylla på nån annan när det blir fel. vad gör man om det blir fel? börjar om? och om all är fel, vad gör man då? fel stad, fel skola, fel program, fel inriktning, fel kurser, fel jag. vad vill jag göra? vad  behöver jag göra? vad förväntas jag göra? det är ett pussel där bitarna inte passar, bitar saknas. i vilken låda finns mina bitar? vem har tagit mina bitar, vem har slarvat bort mina drömmar? troligen jag själv.

och jag vill bara strunta i det, i allt. lättare att göra nåt helt annat. åka till nåt annat ställe, sitta på en strand, sälja snäckarmband till turister. kommer du ihåg? möta nya människor. kanske de har svaret. jag har det inte, nån måste ha det. måste hitta svaret, hitta personen som sitter på hemligheten. en skatt, men jag saknar en karta. kan du peka ut vägen till rätt beslut, så är du snäll?

jag vill bara sitta på en strand i min prinsessklänning och bygga luftslott i sanden. nu och för alltid.

Kommentarer
Postat av: nadja

fuck the future!

jag sitter gärna på en strand i prinsessklänning och bygger luftslott i sanden med dig.

Postat av: Cissi

Får jag vara med, jag vill också.. men jag har ingen prinsessklänning...

2007-12-10 @ 18:33:36
URL: http://cilian.webblogg.se
Postat av: Diana

jag kan hjälpa dig samla snäckor...lät mysigt att gå där på stranden utan några bekymmer eller framtidslöften som bör infrias.

2007-12-14 @ 11:10:30
URL: http://eleonorasmusic.blogg.se
Postat av: ava

nej du vill inte alls sitta och bygga luftslott.
när du väl har hittat det du vill göra och trivs med så är det värt det.
det är värt all förvirring.
och kom ihåg: det är meningen att livet ska vara svårt.

ps. jag tycker fortfarande att du ska bli marinbiolog :)

2008-02-18 @ 19:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback