let it snow

igår såg jag snö för första gången i år! okej, kanske ine låter som så mycket att hurra för när man bor i södra kalifornien. men såhär var det: att jag åkte bil på motorvägen och tittar ut över de bruna kullarna och bakom dem ser jag plötsligt högre berg, vitklädda bergstoppar i solskenet. så himla vackert! det är så snö ska vara, vit och på avstånd.
ser fram emot i februari/mars när jag ska få åka upp till bergen och åkanowboard. är medbjuden på 2 skidresor, hoppas bara att jag kan åka på båda. saknar lite vinterkänsla här.

andra observationer från bilen:

1. ett motel i Long Beach med en skylt: "ask for the manager's special" är väldigt nyfiken på vad det kan vara

2. ett militärskepp som lastade på/av soldater. undrar var de skulle/hade varit.

3. att det fakiskt finns en strand som heter sunset beach.

4. Long Beach är en enda stor trafiksockning

5. Kalifornien är underbart vackert på vintern, inte så sönderbränt som på sommaren. tänk scenen där Peytons bil går sönder i One Tree Hill.

6. den Norska staden "Ålesund" uttalas: "Olesunn" på amerikanska

7. 4 limosiner, varav en vit, i Laguna Beach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback