I might be bad at it

Idag har jag varit hemma, varit sjuker och tänker inte gå in på detaljer om det, allt för deprimerande samtalsämne.

Började dagen med att gå och lägga mig igen efter frukost, efter att jag kommit fram till att skolan inte fick den stora äran att ha mig närvarande denna dag. Vaknade igen efter en timme och kunde inte somna om. högst irriterande, man borde ta vara på de sovmornar man får!

skulle kolla på Volver, den där nya almodovar filmen med penelope cruz, som jag köpte i thailand. Gav dock upp efter en halvtimme av diverse anledningar:
1. den är på spanska
2. den engelska textningen är helt fel, vissa meningar saknar helt innebörd
3. spanska är ett språk som talas väldigt snabbt, muy rapido (eller nåt sånnt)
4. subtitle remsorna byttes ut ungefär varannan sekund för att hänga med i talet
5. jag lyckades inte både läsa och omtolka texten på den tiden
6. jag fattade inte nåt!

sen upptäckte jag att jag hade A walk to remember hemma, så jag tittade på den i stället. Den är så söt att man får ont i tänderna, men jag älskar den ändå!
åt pasta som var som rör till lunch. spännande, speciellt som vattnet i rören inte försvann när man hällde av vattnet, vilket innebar att den var ganska ordentligt blöt...

Fick gitarr lektioner via MSN. så nu förstår jag lite mer om ackord, barré ackord och annat spännande.

läste religion, om kristendomen. trodde att jag skulle ha ganska bra koll på det, medlem i svenska kyrkan och allt. men där hade jag fel!

Har druckit flera kannor te idag. det negativa med att göra te i kannor när man är ensam är att det hinner kallna innan det är slut... mitt gör det i alla fall. men att koka kopp efter kopp känns både energislösande och tidsödande, så det får bli kallt te helt enkelt

dagens idé, att sy om min spetsklänning som jag köpte på Oasis. nu går den till knäna, skulle vara mycket snyggare om den var 1½ dm kortare... så jag har nålat lite för att se hur det blir. det svåra blir ju helt klart att få spetsen snygg. jag menar, fodret är ju bara att vika upp och sy fast, behöver väl inte ens klippa om jag är osäker. en spetsek kommer ju bli konstig om jag viker den, plus att jag vill ha den vågiga kanten som är längst ner... aja få se hur jag löser det, to be continued...

Kommentarer
Postat av: nadja

haha, men volver var inte filmad från en bioduk alltså? (;

låter spännande med klänningen men ja, spets är inte det lättaste att sy. tänk igenom det mycket noga innan du gör något! kanske finns nån hemsida där det står något om hur man syr spets på bäst sätt? google säger jag bara!

Postat av: olle

din blogg är nice! hur får man såndär fin bakgrund och allting som du har? det är jättefint :)

är du en höjdare på gitarr nu då?
c ya (ayatolla är den högsta religiösa ledaren med otroligt inflytande inom sunni.. for the record)

2007-03-21 @ 22:49:59
URL: http://folkes.blogg.se
Postat av: Johannschen

hanna, glöm inte vårat sylan. vi ska ha det!

2007-03-25 @ 22:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback