sharing different heartbeats, in one night

Igår kväll hade jag en uppenbarelse. Jag låg i sängen och läste, på rygg med boken i höger hand och vänster hand vilande på bröstkorgen. Plötsligt släpper jag boken och ligger helt stilla i förundran över min nya upptäckt: jag kan känna mitt eget hjärta röra sig. Inte på samma sätt som när jag sprungit tills jag kan känna pulsen i öronen, utan på ett nytt sätt. Jag tyckte mig känna hur muskeln drog ihop sig, och expanderade. Om och om igen. Efter en stund kände jag hur rörelsen från hjärtat fortplantade sig till magen. Som vattenringar när man släpper en sten i vattnet. Till slut kunde jag känna pulsen enda ner i tårna, och någonstans då tröttnade jag på experimentet, plockade upp boken och letade upp sidan jag hade läst på.

Vika upptäckter man kan göra halv 12 på natten!

Kommentarer
Postat av: Cissi naturnörd

Hahahahaha! Vilken naturnörd du är! (okej, jag har också kommit till den insikten: testa att hålla en handboll mott bröstet och ser hur den rör sig! cooolt!)

Postat av: nadja

HAHA! fett coolt! har jag aldrig tänkt på. maybe tonight is the night!

2007-05-12 @ 22:05:11
Postat av: ava

hah.
vad läste du för nåt?

2007-05-12 @ 23:35:47
Postat av: Johannschen

ddet läskigast när man får nervryckningar eller vad det heter. och man ser huden på benet eller armen lyfta sig. scary shit

2007-05-13 @ 23:54:36
Postat av: Hanna

cissi: okej, det måste jag prova... har ingen handboll, men en badboll har jag!
nadja: haha, yeah you never know
ava: i en förvandlad stad av p-a fogelström
johanna: ja, det är läskigt! och ibland vaknar jag av att jag har värsta krampen i benet, som inte släpper. läskigt att vakna av att man har ont

2007-05-16 @ 19:18:43
URL: http://aprilhimlendagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback