morning's here, morning's here (sång från friends)

det jag kommer uppskatta mest när familjen åker till sverige och jag blir ensam med hundarna är att kunna sova på mornarna. idag är min lediga dag, klockan är 9.19 på morgonen och jag har redan varit uppe i 1½ timme. morgonen börjar med att jag vaknar av att min dörr gnisslar (måste olja den, herregud!). R säger, Hanna, jag är hungrig: NU! jag snurrar runt i sängen, något förvirrad, tänker den stackars killen kan ju inte veta att jag är ledig idag, kanske ska kliva upp och ge honom en smörgås. jag vill ju vara snäll, få honom att gilla mig. säger: ok R, jag kommer snart. vänder på mig och tänker somna om. dörren stängs. 2 minuter senare öppnas den igen. men hallå, 2 minuter, på min mobil är snooze 9 minuter! R: Hanna, jag vill ha frukost! jag hittar mobilen. klockan är 06.49. frukost i det här huset serveras vid åttatiden vanligtvis. så inte nog med att han har missat att det är min lediga dag och mammas tur att servera frukost, han har dessutom tänkt tvinga upp mig 1 timme för tidigt. jag överger strategin att vara överdrivet snäll för strategin: dra gränser. lyfter huvudet 2 mm från kudden och mumlar: klockan är jättetidigt, gå och lägg dig igen... dörren stängs och jag tänker yes! sova sova sova!

cirka en halvtimme senare väcks jag igen, av hundarna. genom att gemensamt skälla så högt som möjligt försöker de påkalla någons (min) uppmärksamhet för att få frukost. uhm, ska jag gå upp och mata dem för att få slut på oväsendet? nej, vill inte. nån annan får ta hand om det.


somnar om


vaknar av att det är fullt av liv i hela huset, barn 1 gråter, barn 2 skriker och barn 3 tittar på tv. hundarna skäller och mamman försöker lösa än det ena än det andra problemet. klockan börjar nu närma sig åtta. tänker ignorera oväsendet och sova vidare. tittar ut genom fönstret. där ute går 5 män omkring. visst ja, hade glömt att jag bor på en byggarbetsplats. det är de mexikanska poolbyggarna som har anlänt. jag ger upp och går upp när de sätter på bergssprängaren och placerar den precis utanför min glasdörr. morr!


Kommentarer
Postat av: nadja

haha vilken morgon! jesus christ liksom. men bra att du drar gränser iaf. (;;;

2007-09-07 @ 12:02:59
Postat av: nadja

uppdatera och ändra länken till mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback