ändrade planer, big time

jag hade tänkt skriva om min trevliga resa till lake tahoe och om hur mycket jag älskar san fransisco. om reality-tv, puckelpistar, japansk mat och perfekt skidväder. men allt det känns så avlägset och ovicktigt i jämförelse med vad som väntade mig när jag kom tillbaka till min kusins hus:

jag fick tillbaka min visumansökan, obeviljad. utvisning, rött kort. 30 dagar på mig att lämna landet. kommer alltså, om inget mirakel inträffar, vara hemma i svea rike igen senast 4e maj. cirkus 2 månader för tidigt.
just nu vet jag inte vad jag tycker och tänker. om jag tycker och tänker alls... jag vet bara att jag inte har någonting planerat i sverige, inget jobb eller något. jag kommer vara pank och uttråkad, är min spontana reaktion. mer kommentarer kommer senare när jag haft mer än 24 timmar på mig att smälta det, och jag har meddelat min värdfamilj...

Kommentarer
Postat av: amanda

verkligen jättetråkigt, hanna! usch för alla konstiga regler som finns överallt! men hoppas att det ordnar sig till det bästa i alla fall.

vi ses snart, vännen!

Postat av: Sophia

åhh det är helt gaalet, tur att du har en månad ialf, hade varit värre om det varit en vecka.Mina planer har ju varit att jag ska till Grand canyon nästa vecka, men jag vet inte hur det går med det just nu - så då kanske du kan komma upp eller jag ner. Sen kan jag ju komma ner när Evelina har sin ensam-hemma-vecka. Måste vara precis vid tiden du åker hem.Så får vi supa bort problemen.Vi hörs sweetie!

2008-04-13 @ 05:59:09
URL: http://sophialife.blogg.se
Postat av: Sophia

Kollade kalendern, hade för mig att det var massor inplanerat.Om jag inte åker nästa helg så kommer jag ner om ni vill, oså passar veckan därpå bra för dig att komma hit (tror mamma,pappa och Deanna åker bort över helgen) och sen kör vi Evelina helg :-)Pussiluss

2008-04-13 @ 06:03:09
URL: http://sophialife.blogg.se
Postat av: nadja

åh, hanna. det kan fan inte kännas kul. men varför tusan blev du utvisad? av vilken anledning?!

jag vill skypa hörru!

2008-04-13 @ 13:23:03
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/
Postat av: Cissi

söta lilla du det är ju förjävligt! dumma dumma usa:iska politiker!
det är ju inte så att jag inte vill ha dig här men det är taskigt, du skulle ju ändå åkte hem i juli! dumma dom! tänker på dej!
pussar

2008-04-13 @ 14:44:57
URL: http://cilian.webblogg.se
Postat av: Cissi

hej igen!
mamma sa att det kan vara så att du inte kan söka från landet du är i, men kanske kanada.. eller måste du åka till sverige för att söka??
puss

2008-04-13 @ 14:50:32
URL: http://cilian.webblogg.se
Postat av: nadja

förresten, håller med cissi: det är ju absolut inte så att jag inte vill ha dig här, jag saknar dig sjukt mycket, men det är så tråkigt för dig. kan ju sätta mig in i hur det hade varit för mig när jag var i holland. (inte för att risken för utvisning var så stor för mig, haha)

:*

2008-04-13 @ 14:59:38
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/
Postat av: Johanna

fy vad tråkigt hanna. jag undrade varför du helt plötsligt skulle komma hem tidgare än planerat, men då har jag svaret. som sagt dumma usa poltitik. jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, svårt att sätta sig in i hur det känns för dig, men i alla fall väldigt tråkigt.
puss

2008-04-15 @ 23:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback