nu ere slut

jag vet, jag har varit världens sämsta bloggare den här sommaren. men nu har jag slutat jobba, så kanske kan jag bli bättre igen, kanske.

som sagt: sista arbetsdagen, och det kändes som att läsa sista kapitlet i en riktigt bra bok. samtidigt som slutet lockar känns det sorgligt att lämna den fiktiva verklighet som känns så verklig och älskad. jag har lärt mig mycket i sommar, att bära många tallrikar och glas samtidigt, att rosé vin dricks med fördel tillsammans med fanta (troppan), att ägg alltid blir för lösa eller för hårda och att när det inte finns något annat att göra, finns det alltid en list att putsa eller några servetter att vika.
jag har fått många nya underbara vänner, badat mycket bastu och dansat till schlager. och trots att jag hellre hoppar till Mitt Gullbergskajs paradis än shakar loss till Low vilken dag som helst så har jag haft helt fantastiskt kul. alla minnen från i sommar kommer verkligen att värma i höstmörkret.

men nu ställer jag in den utlästa boken i bokhyllan och slår upp första sidan i en ny spännande roman: recce i uppsala, och andra berättelser. men mer om det en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback