recce på hempermision packar kappsäcken

och så var det då dags för det där oundvikliga som var tvunget att inträffa någon dag: att flytta hemifrån. på ett sätt blir det väl inte den chock jag föreställde mig när jag var yngre; att i ena stunden bo hemma och i nästa bo helt själv och vara tvungen att göra allt själv. jag har ju trots allt knappt bott hemma på ett år redan. Men jag antar att det är något speciellt med att flytta in sina saker i en alldeles egen lägenhet, den första lägenheten. och när jag tänker på det så är det skrämmande stort och överväldigande läskigt. helt nya ord och begrepp kommer plötsligt att bli viktiga i livet: hyra, elräkning, storhandla och hyresgästförening. och det börjar redan nu, innan jag ens flyttat. för när innan har jag stått och jämfört priserna på diskborstar? svar: aldrig.

å andra sidan flyttar jag ju inte helt och hållet, jag kommer ju fortfarande ha kvar mitt rum och det mesta av mina saker här hemma. men kanske är det bara något jag intalar mig själv för att det ska kännas lättare att släppa taget.

Kommentarer
Postat av: nadja

haha, snacka om att jag känner igen det där med att jämföra pris på diskborstar!

Postat av: Hanna

hahaha, ja, ska man ta den lite snyggare/bättre för 2 kr mer, eller den dåliga billiga?

2008-09-03 @ 20:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback