someday, somehow

att logga in på den nya startsidan för blogg.se: publishme.se ger mig alltid en svag känsla av desperation. det är något med namnet som inte känns helt okej. speciellt en dag som denna, när jag loggar in och öppnar ett nytt inlägg, utan att egentligen ha något att berätta. inga bilder att visa, inget egentligt behov av att skriva av mig. så vad ska jag berätta? lite om min dag kanske? jo, jag gick upp, jag åt frukost och jag skrev en lista på saker jag skulle göra idag.
1. Städa rummet
2. Skriv ut läsanvisningarna
3. kopiera ner bilderna från bilddagboken
4. sortera bilder

eftermiddagen ägnades sedan åt att utföra sakerna på listan så att jag, och här kommer det viktiga, kunde stryka för dem. det är en sån skön känsla att kunna stryka det där strecket över utförd uppgift och tydligt kunna se att antalet kvarvarande uppgifter stadigt minskar. om känslor är ärftliga har jag ärvt denna från mamma.

på tal om mamma så hittade hon 2 van Gogh planscher till mig som jag ska sätta upp nån stans i min lägenhet. En av dem är min favorit, den med uteserveringen under stjärnhimlen. ett annat fynd som gjordes var en 2X2 meter stor plansch av citronsyracykeln, som jag skulle vilja tapetsera en av mina väggar med, bara för att liksom. får fundera på saken.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback