saker jag har lärt mig om Amerika, del 2

5. äta ute
när man äter ute ska man ta med resterna i en to go box. inte bara om man inte orkade mer än halva efterrätten, utan även de osmakliga ketchupindränkta pommes fritsen kan man be att få ta med sig.

6. shopping
servicen är alltid oslagbar. handlade på wetseal för ett tag sen, en rikig lågpriskedja á la H&M. plockade på mig några galgar och så kommer det fram en expedit, tar mina kläder, hänger dem utanför ett provrum åt mig så att jag i lugn och ro kan titta vidare i affären utan at ha en 10 kgs vikt på armen

7. surfing
jag trodde att alla som bodde i californien vid kusten surfade. men jag har knappt träffat någon som gör det. svaret de flesta har på varför är att de provade men slutade när de fick brädan i huvudet

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att lära sig mer om andra kulturer! Men det där med stripsen lär inge vidare, fast det lät rätt..amerikanskt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback