saker jag funderar på

1. varför stannar arlanda express så jävla långt bort på perongen? det blir ju en 5 minuters (typ) promenad för att komma fram till stationshuset.

2. hur kan carolina gynning få skriva krönika i aftonbladet? människan syns redan för mycket i alla medier och har som väntat inget vettigt att berätta. och hennes påhopp på studenterna: något om flickorna som ser ut som horor i sina vita klänningar och häller i sig sprit medan föräldrarna hejar på så att tidigare nämda klänningar kommer täckas med spyor innan kvällens slut. jag menar: what is that about? efter att ha läst det kände jag mig riktigt äcklad och hade jag varit en av dem som gick ut i år hade jag inte längre velat ta studenten. hur kan man vända något som borde vara så odelat posetivt (att fira att man klarat 12 års skolgång) till något fult och äcklande?

3. måste man som journalist på en seriös dagstidning snurra in sig i långa ord och liknelser så att artiklarna inte längre är läsbara för att visa hur överintelligent och biladad man är? gäller så klart inte alla, men när jag läste GT idag på flyget var det flera artiklar jag var tvungen att läsa om för att förstå. någonstans i texten övergick klartexten till skönlitteratur á la dostojevskij, så efteråt var jag mer oförstående än innan jag läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback