värmebölja i LA

kom precis hem från en trevlig men otroligt varm och svettig helg i LA hos S. tog som vanligt tåget in och kom fram på senefermiddagen. vi plockade genast fram cyklarna och cyklade genom den kaliforniska skymingen, termometern visade på 22 grader och det var bara allmänt trevligt.
åt middag på etiopisk restuarant i little etiopia (ja, det finns faktiskt). maten var läskig, eller de vegetariska rörorna vi beställt var goda, men man tvingas äta det med typiskt etiopiskt bröd till. när jag säger "tvingas" är det precis vad jag menar, eftersom det inte dukades fram några bestick. och "läskigt" säger jag eftersom det pankaksliknande brödet har samma charmiga färg som cement och en besk smak som inget annat jag smakat.

lördag morgon skulle vi möta upp E och hennes sverigebesök på Universal Sudios, så vi tog cykeln till tunnelbanan. nog för att jag tappat de flesta av mina romantiserade bilder av det glamorösa Hollywood, men det är ändå en speciell känsla att cykla ut på Beverly Blvd, stanna vid rödljuset vid korsningen till Santa Monica Blvd och cykla vidare över Sunset Strip på vägen till Hollywood/Highland.
svettiga efter denna workout anlände vi till ett ännu svettigare universals. aldrig mer att jag går till en temapark kl 12 en helgdag! nästa gång blir det att hänga på låset en torsdag. efter två attraktioner och alldeles för mycket köande gav vi upp och gick. tur att man har årskort.
resten av dagen var vi väldigt sega av något som säkert var solsting. tar väl ett par dagar att vänja sig igen.

sovmorgon och promenad till LACMA, Los Angeles County Museum of Art. stort museum med alldeles för många utställningar för en dag. vi gjorde i alla fall ett tappert försök och hann med allt från tysk expressionism till japansk konst.
promenerade tillbaka, packade ihop och åkte till tåget. kom fram till Union Station med en lång härlig timme kvar tills tåget skulle gå. suck. köpte en V8, grönsaksjuice som är på reklam överallt här. tänkte vara nyttig, plus att jag inte hittade nån cola. men det var det vidrigaste jag någonsin druckit, och då räknar jag ändå in den där kol-lösningen pappa gav mig när jag var sjuk nån gång. smakade bara salt. aldrig mer säger jag bara.
tåget kom och jag fördrev tiden med NYLON i handen och the Libertines i öronen.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Mycket bra recension av helgen eller snarare referat jämfört med mina A4 ;-)

Postat av: nadja

jag försökte skriva en kommentar här igår, men det funkade inte av nån dum anledning. hoppas det funkar nu..

det jag skrev var typ: här fortsätter snön bara att falla.. nej nej, jag är inte alls avundsjuk på dig som cyklar runt i värmen.

åh, jag vill hälsa på dig! men det är ju så dyrt. kom hem till mig min fina hanna.

2008-03-25 @ 14:40:16
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/
Postat av: Hanna

nadja: jag kommer jag kommer, lugn bara lugn, hejsan hoppsan lillebror... ehm, jag har glömt varför jag tyckte det var så smart att skriva det sista... vad jag egentligen ville ha fram var: jag saknar dig superdupermegamycket sötis!

2008-03-28 @ 07:52:50
URL: http://aprilhimlendagbok.blogg.se
Postat av: Sophia

ja tack gärna :-)

2008-03-28 @ 16:12:58
URL: http://sophialife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback