Habba habba

sista dagarna i USA alltså. på onsdagskvällen var det utgång med värdfamilj och lite familjevänner, däribland C. det var trevligt, på världens bästa sushiställe, åt så mycket att vi rullade ut därifrån. lycka

torsdagen var det shopping av allt som inte tidigare hunnit inhandlas. som E uttryckte det: "presenter till nära och kära, alltså mig själv". så det blev en resväska, lite kläder och ett par hett efterlängtade rainbow flipflops från san clemente.
sista turen till mallet, sista gången på target. och sedan en välbehövlig manikyr/pedikyr. med scrub och blommor på naglarna.
även bilen blev omhändertagen och fick en tvätt innan jag måste lämna tillbaka den.

hem och byta om för att gå på chinesiskt/japanskt med E och T. sedan hängde vi med lite kompisar till T, bla. K, och B var också där... kul, inte.

kom hem vid 2 tiden och hade inte packat klart. satt på väskorna och försökte trycka in alla prylar. hade cirka 7 kgs övervikt tillslut. men allt var inne. trodde jag...
nästa morgon hittar jag en stor hög med ren tvätt uppe vid tvättstugan och jag inser att jag inte kommer få med allt.

säger hejdå till barnen, vilket var svårt svårt svårt.de är ju för små för att riktigt förstå.
packar in allt i bilen, såg jättekul ut, kunde jag ladda upp bilder skulle jag visat. väskorna hängde ut över kanterna och jag var rädd att de skulle blåsa av.
kör till strbx och träffar C för kaffe. flyttar över 15 kg av min pacning i hennes bil, varsegod och får äntligen ner resten i mina väskor.

Min kusin med familj skjutsade mig till flyget och där väntade den trevliga överraskningen att flyget är 1½ timme försenat. vilket gör att jag missar mitt sthlms plan i London. suck. tjejen i incheckningen berättar att det inte finns några platser till sthlm förrän på söndag, såjag får tillbringa natten i London. tjohoo, precis vad jag såg fram emot...

planet lyfter, det är varmt och trångt en TVn är underbar. ca 50 olika filmer att välja mellan. somnar gott framför Narnia efter att ha sett Juno.
kommer frm till London, och får i custom service reda på att jag kan ta nästa plan, men att mina väskor bara är incheckade till London. alltså ut ur tullen, hämta väskorna och sedan checka in dem igen och gå igenom säkerhetskontrollerna igen, där jag dessutom får packa om mitt handbagage. superduperkul.

stressar igenom terminalen och när jag kommer till gaten håller de redan på att borda. äntligen på väg hem alltså, och på flygplatsen står hela familjen och möter. <3

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej ditt konsto! e du hemma nu lr, jag har ingen koll! när du kan använda mobilen lr hemtewlfonen så får du supergärna ringa, jag åker ju till skåne på lördag men vill hinna heja på dej först!
pussar

Postat av: Mjuk

Welcome home tjejen!!! Förstår att du haft det underbart i LA! Kom ihåg att det inte längre är någon "dresscode" som gäller som i gymnasiet, du är ju vuxen nu, du går i vilka kläder du vill ;-D Jag brukar gå i mjuka sköna kläder på stan rätt ofta, who cares? Kram på dig

2008-05-06 @ 16:27:26
URL: http://marysfavoriter.blogg.se
Postat av: Mjuk

Med tanke på inlägget 21 april, därav "dresscode-snacket".. Tycker du kan köra LA-stilen här med om du känner för det, det skulle vi Sthlmare må gott av! Mer exotiskt LA åt folket ;-D

2008-05-11 @ 03:36:25
URL: http://marysfavoriter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback