hatade älskade svenska

i torsdags var jag på rix fm festivalen i kungsan. det var inte meningen. när jag sa ja till A's förslag om att kolla på Jason Mraz i kunsträdgården tyckte jag det verkade som en utmärkt idé. att hela sveriges idol/melodifestivalen gäng också skulle upp på scen kom som en total överraskning för mig. det var en enda stor parad av idol danny, idol ola och idol erik. och när det verkade otroligt att de kunde vara fler dansar idol mums-mums ut på scen. så i 2 timmar stod vi och lyssnade på denna samling pojkar med flera. och inför varje ny artist lär det neeej" från vårat håll. men på något kontig vis slutade det ändå med att vi stod och sjöng md till varenda artist (dock inte till emd (eller vaddenuheter) där går ändå gränsen). men å andra sidan ä man ju svensk, och då går det inte att stå emot patrik isaksson och "hos dig är jag underbar".

som tur var komm jason ut på scenen innan linda bengtzing och innan regnet. och han var grym. så klart. jag har totalt missat att han blivit så populär i sverige. när jag första gången hörde talas om honom, 1½ år sen eller så visste jag ingen annan i sverige som lyssnade på honom. men med tanke på rsponsen i kungsan så har det ändrats sen dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback