Är vi översociala?

minuterna som jag tillbringar själv i min lägenhet eller annan stans är lätt räknade. efter att ha promenerat (för sällskapets skull) fram och tillbaka till skolan där vi satt och pluggade och pratade ett par timmar ska jag snart iväg för tv-spels kväll hemma hos S. och innan skolan idag var det ju inte många timmar sedan jag lämnade gårdagens efterfest. Hur länge kommer vi orka umgås såhär intensivt utan att totalt tröttna på varandra? förutom all schemalagd tid pluggar vi tillsammans, äter tillsammans, festar tillsammans, fikar, bastar, spelar spel och tränar tillsammans. är nästa steg att vi struntar i att skiljas åt för natten utan alla sover hemma hos den personen som råkar bo närmast. vi kanske alla skulle flytta ihop i ett litet mysigt kollektiv i någon Uppsala villa. jag tycker faktiskt att det är underbart. jag trivs med att ha folk runt mig och att det hela tiden händer saker och planer görs för nästa dag eller nästa helg. jag tror att det är en stor bidragande faktor till att jag så fort känner mig hemmastad här i studenternas stad. hade jag bara suttit ensam i min lägenhet hade jag blivit galen för länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Johannschenilondon

Hanna, vad underbart det låter! Man blir nästan lite sugen på att börja plugga när man läser detta. Jag vill komma o hälsa på dig igen, men det är ju lite svårt. Puss

2008-11-02 @ 23:15:05
Postat av: Hanna

alla borde vilja plugga, inte för föreläsningarna, men för studentlivet :D

2008-11-03 @ 10:15:01
Postat av: nadja

underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback