två stämpelkort på akademiebokhandeln

OMFG! kom just hem från akademibokhandeln med 10 kg böcker. jag skojar inte. köpte fem böcker och varje lunta väger lätt två kilo. det roligaste var när påsen på pakethållaren gled av och blev hängande på sidan av cykeln mitt på ett övergångsställe. humor. och priset: 2391 kronor, för böcker jag kommer använda i ett par veckor och sen kanske aldrig mer. men enligt föreläsarna klarar man sig knappast utan dem, så det är väl bara att bita i det sura äpplet.
gymnasiet skämmer verkligen bort oss, det visar sig nu. då var läromedlen gratis, nu kommer det bli min största utgift den här månaden. till och med kompendierna kostar pengar, 60 spänn fick vi betala för en hög upptryckta papper, och föreläsaren bara skrattade åt oss som trodde vi skulle få dem gratis. jag såg inte det roliga. det funkar ju för mig som fått lön och csn pengar nu, men jobbigt för de som inte fått sina pengar ännu. då blir det inga pengar över till öl :P

snart kommer vi nya elever stämma in med de äldre i sista refrängen på härjarvisan, efter ett par veckor på studiemedel kommer det kännas bra att sjunga: bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord: CSN!

Kommentarer
Postat av: ava

haha kära CSN!

2008-09-06 @ 16:38:33
Postat av: Camilla

Ett tips är adlibris.com De har de flesta böckerna och för ett billigare pris, jag köpte själv 8 böcker för 1227 kronor :)

2008-09-07 @ 16:40:10
URL: http://popbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback