secret window

jag har en vägg. den är vit. den har en, ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, blekning vore ju fel eftersom den är mörkare än resten av väggen, men i alla fall en missfärad fyrkant mitt på. den är med andra ord inte vad man kan kalla vacker. ful vore ett bra ord. tråkig ett annat...

jag behöver muntra upp denna vägg. och eftersom den bara begränsas av en garderob och en annan vit vägg så är det ganska fritt fram vad som kan göras. eller just det, den kan icke målas om eller tapetseras. och helst ska det inte bli för mycket hål i den heller... så, jag tänker mig en stor tavla. ett fotografi uppförstorat på canvas. först var väl idén ett svartvitt landskap eller stadsvy, men nej, världen är tillräckligt grå minst 250 dagar om året, så den idén går bort. I stället vill jag ha en bild av en strand eller en bild med mycket solsken och liv i. den kommer bli det första jag ser när jag vaknar och kommer göra mig på bra humör även om det skulle regna utanför mitt riktiga fönster.

så nu ska jag bara leta igenom mina fotoarkiv efter en bild med så bra upplösning att den går att förstora så stort som jag vill ha den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback