Grindasommar, den andra sommaren

ja, den andra sommaren alltså. liksom en uppföljare till en riktigt bra film var den kanske dömd att vara en besvikelse. jag kanske är överdrivet negativ, men det mesta känns som en ganska trist repris. kanske beror det på att jag jobbat så lite (inte ens två veckor) så att jag inte lärt känna mina nya kollegor tillräckligt bra, men känslan av samhörighet är inte som förra året. just nu är jag glad att jag ska jobba så lite i sommar. men visst, allt är inte negativt, det är ju kul att träffa alla vänner från förra säsongen och det ger ju trots allt en del pengar. hittills har jag ock inte känt för att offra sömnen för att stanna uppe med de andra till långt in på natten för bastubad eller filmkväll, något som kanske hände lite väl ofta förra året. förra året var det en av de bästa somrarna någonsin och ett marathon av roligheter, i år är det bara ett jobb.

Kommentarer
Postat av: diana

bittert

2009-07-26 @ 21:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback