harkel harkel, host host

jag har världens konstigaste förkylning. jag har ingen huvudvärk, inga svullna körtlar, näsan rinner inte och ingen halsont. men jag kan inte prata. och eftersom jag inte har ont i halsen glömmer jag hela tiden bort det. vilket kan leda till lite roliga situationer. som när jag gick in på starbucks igår för att köpa kaffe. jag stod länge och läste menyn och sen när killen i kassan frågade om han kunde hjälpa mig och jag öppnade munnen för att beställa kom det inget ljud. lite pinsamt. fick stå och hosta och harkla mig en lång stund innan jag kunde kraxa fram "skinny cinnamon dolce latte". sen fick jag ladda upp en stund till innan jag kunde säga vilken storlek jag ville ha. sen lyckades jag svara på resten av frågorna med nickningar och huvudskakningar. jag bara hoppades att det skulle bli rätt så att jag slapp gå tillbaka och förklara vad som var fel. för det hade aldrig gått.

i alla fall är mitt förråd av alvedon slut, vilket är jobbigt för amerikanska huvudvärkstabletter är läskiga. de som jag tar nu ska man ta 2 av var 4e till 6e timme. så det gjorde jag första dagarna. sen insåg jag at jag blev totalt drogad av dem och inte var lämpad att köra bil eller så efter att ha använt dem, så nu tar jag dem bara innan jag ska sova. och som jag sover! jag som tyckte jag sov bra på alvedon, herregud, detta är ännu bättre. 10 timmars medvetslöshet ungefär. lite jobbigt att gå upp på morgonen bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback