detta var min dag

sovmorgon spå shcemat, underbart, om det inte vore för att jag var tvungen att pallra mig iväg till vårdcentralen. så jag ställde klockan lika tidigt som vanligt och försökte ta mig ur sängen. det gick halvbra. efter att ha snoosat båda mina alarm fem gånger lyckades jag äntligen lämna duntäckets underbara värme. frukost framför facebook och sen iväg till vc. kom dit, fick vänta i ett provrum med fem 80 plus damer. fick träffa sköterska och fick tid senare på dagen. cyklade till skolan och lyckades vara där en timme innan första lektionen. läste kapitel fyra i programeringsboken och kände mig mycket duktig. klockan blev kvart över tio och vi hade kemilektion med en lärare som var mycket bättre än vår ordinarie. trevligt. 15 minuters rast och häng i en soffa med morgonfrillatävling och annat mys. mera kemi och så äntligen lunch. microkö och sedan trängde vi ihop oss med våra matlådor i kafeterian. på menyn idag var det grön kycklingcurry med frukt och kaffe till efterrätt. mums. de andra gick till programeringsföreläsningen och jag cyklade iväg till min läkartid. på vägen hann jag in en snabbis på h&m för att se om det fanns något kvar av comme des  garcons kollektion. fanns faktiskt massor kvar, dock inte av de kläderna jag var intresserad av.

väl framme på vc fick jag prata med läkare om  mina matvanor etc för att försöka utröna varför jag har så dåliga blodvärden och järnbrist. tydligen är järnbrist den nya folksjukdomen bland kvinnor sen det slutade säljas järnberikad mat. varför sluta järnberika maten? verkar bara dumt. i alla fall så kom vi inte fram till något mer än att jag ska dit lite då och då den närmaste tiden och ta massa spännande prover. jag lär ju snart ha tjänat på att släpa runt på mitt stämpelkort, gratis sjukvård, here i come.


cykla tillbaka i regnet, leran sprutar och vattnet rinner längs kinderna. kommer fram och känner mig som en dränkt hamster. vidare till datasalen för att prorammera klart förra labben. äntligen får vi (eller snarare J, som likt en räddande ängel hittade felen i vår kod) lite ordning på vårat trafikljusprogram. klockan blir fem ooch vi tar oss till gymmet för ett box-pass. precis vad som behövs efter en lång påfrestande dag, att få slå och sparka av sig frustrationen: spark spark, jävla föreläsare, byt ben, spark spark, kinetiken,  fyra raka slag och en krok på programmeringen överhuvudtaget och ett knä i magen på loopar som inte fungerar. lite tröttare och lite lättare om hjärtat lämnade jag cykeln vid skolan och fick skjuts hem. underbart. mat fanns färdigtinad sen i morse, köttfärssås och röd quinoa, min nya favorit. så nu ska jag bara läsa ett till kapitel i programmeringen och sen får jag sova

god natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback