TV & ME

TV & ME

Jag kan inte hjälpa det, men jag kommer tillbringa mina helger i vår framför TVn. och vad kommer jag se?? inte åttonde reprisen av vänner i alla fall.

På fredagarna blir det Hjälp! Tv 4s nya komedisatsning med i princip hela sveriges komikerelit i rollerna som patienter som söker hjälp hos en psykolog. Efter första avsnittet älskar jag Johan Rhenborg "Niklas till kassa 7!!!!" och är förundrad över att Robert Gustavson alltid alltid är lika bra!

bilden är tagen från tv4.se och Hjälp sänds direkt efter Let's dance, alltså kl. 21.30.

Playa del sol

De komiker som blev över och inte fick plats i Hjälp! (nä jag bara skojar, de hade helt enkelt viktigare saker för sig) visas i stället på söndagarna. Då tar de oss med till Playa del Sol, i SVTs serie med samma namn. Där hjälper de mig att minnas varför jag hatar charter! :P
I alla fall, Henrik Hjelt spelar storstadskillen som hoppas på en plats i styrelsen på charterbolaget, men för att få den åtråvärda platsen måste han skickas ut för lite fältarbete. 
Väl nere på Playa del Sol träffar han på en kvartett reseledare som sköter allt på sitt eget sätt och som absolut inte vill ha en snokande spion från huvudkontoret mittibland sig.

Bilden är tagen från
www.svt.se och Playa del sol sänds söndagar 20.00



Kommentarer
Postat av: nadja

så himlans dumt att "hjälp!" är samtidigt som "little brittain" :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback