true tales of san francisco 2

dag 2
åt frukost på et crépe ställe. mumsmums. tog en spårvagn ner till hamnen igen. promenerade runt och kollade souvernirer och sjölejon. frågade en kille om han kunde ta kort på oss och staden i bakgrunden. visst visst. vi fick tillbaka kameran och på minnet ligger 2 bilder, på bara staden. så himla kul. varför skulle vi vilja att nån annan tog kort på staden åt oss? det kunde vi ju faktisk göra själva.

sedan hyrde vi lite spontant en tandemcykel. vi var otroligt dåliga och höll på att köra av vägen så mycket skrattade vi. men vi blev bättre och cyklade längs hela stranden och över golden gate bron. det blåste som skjutton och när vi kom över började det störtregna. vi tittade en stund på utsikten och cyklade sedan vidare. kom till en liten by som heter sacalido eller något liknande och som ligger nära brofästet. tydligen skulle det finnas bra mat och shopping där, men vi var så blöta och kalla att vi bestämde oss för att ta färjan tillbaka på en gång.

på båten träffade vi 2 medelålders engelsmän som tyckte det var konstigt att jag tagit mig över bron. som svensk och med vår höga självmordsstatistik borde jag ha tagit tillfället i akt och hoppat. som tur var tänke jag inte på det då.

cykeluthyrarna tyckte vi varit väldigt duktiga när vi kom tillbaka, och vi fick nästan en applåd. åkte tillbaka till downtown för at shoppa, men fastnade på h&m. trodde aldrig jag skulle träffa en amerikan som kunde tillbringa mer tid i provrummet där än jag. men vi var säkert inne i affären i 2 timmar, och det var inte min förtjänst. å andra sidan har jag ju lovat mig själv att jag ine ska handla på h&m nu när det finns så mycket annat att köpa. mne det är svårt när jag vill köpa allt i hela affären. så det slutade med 1 väska och ett hårband.

på eftermiddagen var det en parad för att fira det kinesiska nyåret. så vi stod och frös i regnet vid Union i säkert 2 timmar medan allt från highschool klasser till polisens linedance trupp marscherade förbi. hur de senare passade in i temat kinesiskt nyår har jag lite svårt att förstå.
tillbaka till rummet och byta kläder och sen ut i chinatown för att äta. fanns mycket att välja på och vi hamnade på et ställe där maten ar ganska tråkig. dang!

tittade på folk som firade nyår innan vi gick en lång omväg hem till hotellet.


Kommentarer
Postat av: ava

jag vill oxå cykla över golden gate bron.

och självmord. hahaha½!

2008-03-05 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback