sjung om studentens lyckliga da'r

ikväll var jag på studentmottagning. det var en av mina barndomskompisar som tog studenten. och det fick mig att inse att det är ju faktiskt ett helt år sedan jag själv sprang ut. var tog tiden vägen? känns som igår; flak, skivor, mottagning, presenter, bubbel och köpa studentskor. det gick så snabbt och helt plötsligt var det över. och kommer något annat någonsin att slå den tiden? kommer det bli lika hysteriskt skruvat kul någon mer gång? men kanske att det romantiseras i efterhand. jag glömmer att mellan skivor och flakdekorationer var det 32000 prov och inlämningar inklämda.
men hur som helst så kommer det i framtiden alltid ligga ett gyllene sken runt tanken på att vara 18 år och dansa på ett flak med en cider i ena handen och mössan i den andra firandes att 12 år av skola är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback