ge mig arbete, tack

det är spännande det här med arbetsintervjuer. Har varit på 3 stycken på mindre än 1 vecka, och det har varit olika varje gång. Det är så märkligt att på 30 minuter till 3 timmar försöka sälja sig själv som perfekt för arbetet. Det handlar ju inte om att vara perfekt för jobbet, utan att få rekryterararen att tro att just jag är perfekt för den här platsen. Det måste ju vara så att den som egentligen är mest lämpad för jobbet blir överkörd av den som säljer sig bättre. Får den stackars rekryteraren någonsin höra hela sanningen?
ja jag är både ansvarsfull och charmig
posetiv och klok
bestämd och glad
rolig och punktlig

och jadå, inga problem, jag kan jobba sent för bussarna går heeeela natten. till och med på vardagarna. det löser sig, jag kan ju faktiskt gå hem om det skulle bli sent. jag bor ju vid vattnet, behövs det kan jag ta med mig våtdräkten och simma hem från slussen.

när jag kan jobba?? när som helst. morgon, dag, natt. spelar ingen roll. öppen för förslag. ring om det blir luckor. nä jag har inget inplanerat. inga planer för sommaren. helt till ert förfogande.

(snälla snälla snälla, välj mig välj mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback