soliga höstdagar, bastu, rödvin och tentaångest

ja, och så har det ännu en gång dragit ut på tiden sen mitt senaste inlägg. typiskt bra.

galen tid just nu. förra veckan bestod av sena kvällar på Ångström med repetition av kombinatorik och imaginära tal i timmar. tur att man har så underbart bra människor att plugga tillsammans med. Känns mycket lättare då. skrev första tentan i fredags och det firades såklart med en hejdundrande tentafest på Gbg. dansade som galna hela natten och vinglade sedan hem på ömma fötter. när ska jag lära mig att mina Walmart skor för 8 dollar inte är dansvänliga?

hem till sthlm och mysig lunch på nostalgiska il piato med A. högstadie och gymnasie flashback.

det blev söndag, och äntligen dags för den efterlängtade personalfesten. möttes upp i stan för att åka ribbåt ut till Grinda. så sjukt kul, och verkligen en efterlängtad grej att göra efter att ha sett alla andra åka hela sommaren. vi kom ut till ön och drack lite "varm choklad" på verandan innan det var dags för seglartävling runt ön. vi kom sist men vad gjorde väl det? fördrink och sedan kräftskiva. lite tacktal, vin och massa kräftor senare skickades vi ut på en tipspromenad över hala klippor och leriga stigar. ett under att vi kom fram till vandrarhemmet oskadda.

vid vandrarhemmet spelades det redan musik á la DJ Matte. dans och öppen bar hela kvällen. dans, bastu och djupa samtal. insåg hur mycket jag saknat många av kollegorna.
kom isäng fram på småtimmarna och det var lagon segt att ta sig till båten på morgonen för att åka till skolan och redovisa seminariearbetet.

imorgon är det ny tenta och jag försöker fokusera på att lära mig allt om bioteknik, men det går halvbra. sen ska det väl i alla fall lugna ner sig lite och jag ska åka till mormor över helgen.
peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback