geijer är fina grejer

jag var precis med om något riktigt fantastiskt. eller okej, nu lät det som om det var någon sorts överjordisk grej, typ flygande elefanter eller så. ledsen att göra er besvikna, det var något mycket enklare, fast nästan lika ovanligt. i alla fall. jag hade varit på ica och stannade till på geijers livs på väg hem. jag skulle köpa chilisås eftersom de har supergod chilisås som varken finns på ica eller coop. så, jag släpade in alla mina kassar i den pyttelilla affären och letade upp såsen. gick fram till kassan och när jag frågade visade det sig att de inte tog kort. attans liksom. så jag säger att okej, jag måste gå hem och hämta pengar. inget märkligt så långt, men då händer det, lite som i reklamfilmen för triss: mannen i kassan räcker fram såsflaskan och säger att jag kan ta med den. jag blir helt ställd och som den supersvenska person jag är skakar jag på huvudet: nejnej, inte kan jag det, jag kommer tillbaka och köper den sen. men mannen står på sig och det slutar med att jag går därifrån, med chilisås, med löftet om att komm tillbaka innan klockan åtta. helt otroligt. självklart gick jag raka vägen hem, plockade in maten i kylen, hämtade kontanter och gick tillbaka. lite som ett tack köpte jag nyponsoppa också. på väg ut tittade jag runt i hyllorna och då händer nästa fantastiska grej. just som jag står och betaktar ett paket med färska dadlar kommer mannen fram, öppnar förpackningen och bjuder mig på dadlar. hur ofta händer det? svar; inte ofta alls. så väldigt osvenskt att det kändes som att hela affären var förflyttade ett ganska stort antal breddgrader söderut. en väldigt trevlig kontrast mot den hyperautomatiserade och opersonliga icaaffär jag vanligtvis handlar i. så nu sitter jag och dricker nyponsoppa och lovar mig själv att i framtiden alltid alltid handla av min nya favoritgubbe på geijers livs.

Kommentarer
Postat av: evelina atwood

det lät vääldigt trevligt.

förstår precis vad du menar. trevlighet är nog inte spec svenskt :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback